مقدم سال نو را خوش آمدید می گوییم

استاد نصیراحمد نویدی
رئیس شورای مرکزی جمعیت اصلاح

سال نو هجری خورشیدی را به فرد, فردی ازهموطنان تبریک گفته از الله متعال می خواهم تا سال ۱۳۹۳هـ ش را سال صلح وامنیت و ثبات واستقرار در کشور ما بگرداند. در وطن محبوب ما افغانستان، نوروز که مصادف با اول برج حمل سال شمسي وبیست ویکم مارچ سال میلادی می باشد، از اهمیت به سزايی برخوردار می باشد، زیرا که این روز سر آغاز فصل بهار، مهم ترین فصل  ازفصل های چهارگانهء سال میباشد.

بهار زیبا که به تعقیب زمستان خسته کن وسرد می آید معنی حیات، جوشش و زندگی مجدد را میدهد، درین فصل نبض زندگی یکبار دیگر تند و تندتر به تپش افتیده، آسمان سخاوتمندانه می بارد و زمین آغوش گرمش را برای  بارورساختن بذر جدید می گشاید. طبيعت سر از نو تازه و شاداب گردیده، پرنده گان، حیوانات و خزندگان فعالانه به کار و زندگی می پردازند، انسان نیز با شور و شعف و مالامال از آرزو های جدید تلاشش را برای زندگی بهتر, براه می اندازد.

می گویند سالی که نیکوست از بهارش پیداست, مردم افغانستان سال نو خورشیدی را در حالی استقبال می نمایند که کمپائن انتخاباتی بخاطر انتخاب رئیس جمهور آینده درسراسرکشور به شدت جریان دارد و مردم ما امید دارند تا با رفتن به پای صندوق های رأی, زمام امور کشور را به مردمان اهل سپاریده و آیندهء بهتری برای خود و اولاد خویش رقم زنند. ملتی که اینک نسل سومش درمیان آتش وجنگ متولد می شود, حق دارد که دیگر ازجنگ و خونریزی نفرت داشته به امید رسیدن به صلح وآرامش به پای صندوق های رأی برود.

پس برتمام جناح های سیاسی است که به خواست وآرزوی ملت احترام گذاشته نه تنها فضای آرامش وثبات نسبی درکشوررا حفظ نمایند, بلکه با کوششهای خود سعادت واقعی و آرامش همیشگی را به ملت به ارمغان آرند. یکی از مبرم ترین عوامل استقرار وثبات درکشور, امن ساختن سرزمین از مداخلات بیرونی وتحقق مصالحه وآشتی داخلی درمیان جناح های متخاصم داخلی است.paym-membar

درحالیکه نیروهای خارجی آهنگ خارج شدن ازافغانستان را سرداده اند, رهبران سیاسی ودینی ما باید درک کنند که راه دیگری جز این وجود ندارد که به همدیگرنزدیک شده به اختلافات و دشمنی های شان که سبب تباهی مردم افغانستان گردیده, نقطه پایان بگذارند.

متأسفانه درآستانه حلول سال نو, بازهم شاهد ادامه جنگ تحمیلی وفرسایشی در سرزمین خود هستیم، که باعث می شود تا در برخی از  ولایات کشور  تعدادی از هموطنان ما کشته ومجروح گردند، که ادامه جنگ وبروز این گونه وقایع  یکبار دیگر همهء ملت را در سوگ عزیزان شان نشانیده است، از الله جل جلاله استدعاء می نماییم که مردم ما دیگر شاهد وقوع حوادث هولناک و ازدست دادن عزیزان شان درجنگ فرسایشی ای نباشند که دشمنان بیرونی برما تحمیل نموده اند.

چنانچه بارها گفته ایم, یکباردیگراذعان می داریم که کشتن افغانها بدست افغانها ازهرطرف وجهتی که باشد, مجوزی نداشته وباید بطور فوری قطع گردد. دشمنان ما می خواهند که درآستانه خروج نیروهای خارجی ازکشور ما، همچنان به کشتن همدیگر به این وآن نام ادامه دهیم, تا بهانه برای بقای پایگاه های نظامی و حضور ومداخله درازمدت ایشان در سرزمین ما باقی مانده وآنها وجود نا میمون شان را در کشور ما البته با تغییر شکل برای سال های سال دوام دهند.

بیایید که سال نو را سال صلح وآشتی ملی بسازیم, اختلافات ودشمنی هارا کنار گذاشته بعنوان مسلمان وهموطن، همدیگر خود را دوست بداریم. با درایت، حساسیت زمان را درک نموده وبا همدیگربرادرشویم وبه این ترتیب توطئه های دشمنان ملت  را به ناکامی هم کنار ساخته شیطان ولشکریانش را برای ابد ازمداخله ودراندازی درمیان خویش مأیوس سازیم.

خدا آن ملتی را سروری داد *** که تقدیرش بدست خویش بنوشت
با آن ملت سروکاری ندارد  ***  کـه دهقانش برای دیگـران کشت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا