امتحان تحریری “مسابقه زمستانی عقاید اسلامی” توسط بخش خواهران جمعیت اصلاح اخذ گردید

گروپ رسانه یی اصلاح- رحیمزی

توسط بخش خواهران جمعیت اصلاح افغانستان ، امتحان تحریری از مشارکین مسابقه زمستانی عقیده اسلامی قبل ازظهر روزجمعه درتالار پوهنتون سلام در کابل با شمولیت درحدود ۵۰۰ تن متعلم ومحصل ازطبقه اناث اخذ گردید.

در برنامه ایکه به همین مناسبت قبل از ظهر روز جمعه در تالار پوهنتون سلام تدویر یافته بود، استاد سعدیه حفیظ مسؤول عمومی بخش خواهران جمعیت اصلاح، استاد هایده اکبری مسؤول بخش دعوت وارشاد وفعالیت های عامه خواهران جمعیت اصلاح، عده ای از اعضا ومنسوبین بخش خواهران ودر حدود پنجصد تن از دختران وخواهرانی که قبلاً برای اشتراک در این مسابقه زمستانی ثبت نام نموده بودند، اشتراک داشتند.

این برنامه که به گرداننده گی خواهر خالده شفیق از اعضای بخش خواهران جمعیت اصلاح و با تقدیم تلاوت وترجمه آیاتی از قران عظیم الشان،توسط خواهر فهیمه یکی دیگر از اعضای این بخش آغاز گردید ، سپس استاد هایده اکبری مسؤول بخش دعوت وارشاد در بخش خواهران جمعیت اصلاح روی اهداف برگزاری این مسابقه ومسابقات مشابه به آن از سوی بخش خواهران وهمچنان راجع به فعالیت های عمومی بخش خواهران به حاضرین معلومات ارائه کرد.

همچنان استاد هایده اکبری درمورد چگونگی سوالات این مسابقه به اشتراک کننده گان آن معلومات داد و سپس در رابطه با پروسه بازرسی پارچه های حل شده امتحان توسط مشارکین و چگونگی مراعات شفافیت در آن به حاضرین معلومات داد.

خواهر هایده اکبری همچنان در مورد اهمیت برگزیدن مضمون عقیده اسلامی برای این مسابقه وامتحان نیز توضیحاتی ارایه کرد و در مورد انتخاب کتاب های که برای مطالعه جهت اشتراک دراین مسابقه برگزیده شده بودند، روشنی انداختند.

بعداً استاد فهیمه از اعضای بخش خواهران جمعیت اصلاح در رابطه با حل پارچه های امتحان به اشتراک کننده گان معلومات ارایه کرد و درمورد نحوه مراقبت استادان از صحنه امتحان وتخلفات این امتحان به حاضرین معلومات دادند وسپس کارتن سربسته سوالات امتحان توسط استاد سعدیه حفیظ مسؤول بخش خواهران جمعیت اصلاح بازگشایی گردید وپارچه های امتحان به مشارکین توزیع گردید.

استاد هایده اکبری که مسؤولیت عمومی تدویر و بازرسی از این مسابقه را از جانب بخش خواهران جمعیت اصلاح بدوش داشتند ضمن صحبت با گروپ رسانه یی اصلاح اظهار داشت که در حدود ۵۰۰ تن از خواهران در این امتحان در دو کتگوری مختلف واز دو کتاب متفاوت در بخش عقاید اسلامی شامل این پروسه امتحان گردیدند که کتگوری اول متعلمین صنوف نهم یا پایین تر مکاتب دخترانه کابل بودند و کتگوری دوم هم خواهران بالاتر از صنف نهم الی صنف ۱۲ ومحصلات پوهنتون ها وموسسات تحصیلات عالی بودند.
مسؤول عمومی این مسابقه همچنان اظهار داشت که برای کتگوری اول شاملین امتحان کتاب توحید برای کودکان ونوجوانان وهمچنان برای کتگوری دوم اشتراک کننده گان کتاب عقاید اسلامی از تالیفات استاد عبدالواحد جهید در نظر گرفته شده بود که هردو کتاب در زمان ثبت نام برای اشتراک در مسابقه در بدل قیمت بالای اشتراک کننده گان به فروش می رسید.

هایده اکبری همچنان علاوه کرد که ثبت نام برای اشتراک دراین مسابقه از تاریخ پنجم ماه دلو سال آغاز شده بود که بیش از ۵۰۰ تن از خواهران ما در هردو کتگوری ثبت نام نموده بودند ودر پروسه امتحان از کتگوری اول یعنی خواهران متعلم دوره ثانوی مکاتب دخترانه کابل، تعداد بیشتری نسبت به کتگوری دوم اشتراک داشتند.

این مسؤول بخش خواهران جمعیت اصلاح همچنان پروسه اخد امتحان وتعداد مشارکین آنرا موفقیت آمیز توصیف نموده اظهار داشت که اشتراک تعداد ۵۰۰ خواهر وهمچنان رساندن پیام اسلام وپیام جمعیت اصلاح به این تعداد یک موفقیت ویک دست آورد شمرده می شود.

استادهایده اکبری مهم ترین اهداف از این راه اندازی این گونه مسابقات را توسط بخش خواهران جمعیت اصلاح در این می داند که با این کار آنها می توانند از یک سو فرهنگ مطالعه را در بین نسل جوان خواهران رشد دهند و از سوی دیگر هم آنها را از اراکین مهم دین اسلام چون فقه، سیرت النبی صلی الله علیه وسلم وعقاید اسلامی با خبر می سازیم.

خواهرهایده اکبری همچنان افزود که آنها با برگزاری این گونه مسابقات و امتحانات تنها یک خواهر اشتراک کننده را در نظر ندارند، بلکه از طریق این خواهر همه خانواده ودوستان وی تحت پوشش قرار می گیرند.
استاد هایده اکبری همچنان با اعلام این موضوع که نتایج نهایی این امتحان بتاریخ ۲۹ حوت سال جاری آشکار خواهد شد، اظهار داشت که پروسه ارزیابی پارچه های امتحان کاملاً شفاف بوده وتوسط تیمی از استادان مجرب بدون اینکه اسم اشتراک کننده را بدانند، ارزیابی می شود وحتی پارچه های خواهرانی که نمرات بلند تر کسب می کنند، برای بار دوم وسوم نیز ارزیابی می شود.

خواهر خالده شفیق یک تن از مسؤولین کنترول نظم صحنه امتحان ، نظم وضبط در جریان امتحان وشور وشوق خواهران اشتراک کننده دراین مسابقه را خیلی مثبت ارزیابی کرد و آنرا تشویق کننده خواند.
خالده شفیق درصحبت با گروپ رسانه یی اصلاح ، همچنان اظهار داشت که هدف خواهران اشتراک کننده در این گونه مسابقات تنها کسب جایزه نمی باشد بلکه در این مسابقات بیشتر روی کسب معلومات وعلاقمندی برای اندوختن علوم اسلامی میباشد.

خالده شفیق همچنان ابراز داشت که شور وشوقی را که وی در چهره های اشتراک کننده گان این مسابقه مشاهده نموده است، برای وی خیلی امید وار کننده است.

به همین گونه خواهر علیا که از منتظمین این پروسه امتحان بود در مورد این مسابقه اظهار داشت که در حدود ۵۰۰ تن از خواهران در دو کتگوری در این مسابقه اشتراک داشتند وبا شور وشوق فراوان به حل سوالات مطروحه پرداختند.

این منتظم صحنه امتحان ضمن صحبت با گروپ رسانه یی اصلاح اظهار داشت که تدویر این چنین مسابقات از سوی بخش خواهران جمعیت اصلاح که همه ساله دریکی از مضامین علوم دینی اخذ می گردد ، در بلند بردن سطح دانش خواهران نقش مهمی داشته است.

استاد سعدیه حفیظ مسؤول عمومی بخش خواهران در مصاحبه با گروپ رسانه یی اصلاح پروسه اخذ امتحان در مسابقه زمستانی عقاید اسلامی را که از سوی بخش خواهران جمعیت اصلاح راه اندازی شده بود، موفقیت آمیز توصیف کرد ودر حالیکه از شفافیت کامل در ارزیابی پارچه های امتحان اطمینان داد برگزاری این گونه مسابقات وامتحانات را نه تنها برای اخذ جایزه که برای بلند بردن سطح دانش دینی خواهران وبه خصوص دختران جوان مفید وارزنده تلقی کرد.

قابل تذکر است که نتایج این مسابقه بتاریخ ۲۹ حوت از طریق رادیو صدای اصلاح کابل، سایت انترنتی اصلاح آن لاین وسایت انترنتی زن مسلمان به اطلاع اشتراک کننده گان آن رسانیده خواهد شد.

sisters-aqeedah-competetion.jpg (600×400)

sisters-aqeedah-competetion.jpg (600×400)

sisters-aqeedah-competetion.jpg (600×400)

sisters-aqeedah-competetion.jpg (600×400)

sisters-aqeedah-competetion.jpg (600×400)

sisters-aqeedah-competetion.jpg (600×400)

sisters-aqeedah-competetion.jpg (600×400)

sisters-aqeedah-competetion.jpg (600×400)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا