راه پیمایی ده ها تن از زنان ودختران در اعتراض به قانون منع خشونت علیه زنان

گروپ رسانه یی اصلاح- احمدضیاء رحیمزی

ده ها تن از زنان ودختران در حالیکه شعارهای” احکام ، احکام الله است و قانون ، قانون اوست ” ، ” چه امروز چه فردا قران باید باشد” را سرداده بودند در ساحه سرک هشتاد متره میدان هوایی با راه انداختن یک راه پیمایی پرشکوهی خواهان عدم تصویب قانونی گردیدند که بنام قانون منع خشونت علیه زنان مسوده آن به پارلمان ارائه گردیده وبرخی حلقات در سدد تصویب آن می باشند.

این راه پیمایی که به شکل خیلی منظم توسط گروپی از خواهران جمعیت اصلاح افغانستان اداره می شد ، با سردادن نعره های الله اکبر و ما خواهان پیروی از دساتیر غرب نیستیم، در شاهراه عمومی میدان هوایی کابل گرد هم آمده قطع نامه ایرا به خوانش وتایید گرفتند که به همین منظور تدوین نموده بودند.

این عده از دختران وخانم ها که به ابتکاربخش خواهران جمعیت اصلاح تجمع نموده بودند با ارزیابی علمی مسوده این قانون منع خشونت علیه زنان، بسیاری از موارد آنرا در تضاد آشکار با فرامین واساسات شریعت اسلامی خوانده، تطبیق ونفاذ آن را به ضرر عام وتام جامعه اسلامی افغانستان وبه خصوص زنان این ملت دانستند.
همچنان این گروهی از دختران وزنان قبل از آغاز راه پیمایی خویش ، با تدویر اجلاس مختصری در یکی از سالون های همین منطقه به نقد وبررسی علمی مسوده این قانون پرداختند و بنودی را مورد ارزیابی قرار دادند که با احکام شریعت اسلامی و همچنان عرف وعنعنات مردم مسلمان کشور در تضاد قرار دارد.

محفل حوالی ساعت دو بعداز ظهر با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید که توسط یک خواهر با صدای رسایش تلاوت گردید، آغاز وسپس استاد سعدیه حفیظ استاد دانشگاه ومسؤول عمومی بخش خواهران جمعیت اصلاح اهداف گرد هم آیی و اجتماع را بیان داشتند.

استاد سعدیه حفیظ در حالیکه جریانات به اصطلاح مدافع حقوق زن درجهان وبه خصوص در کشورهای اسلامی را مورد نقد وبررسی قرارد دادند، به آمار وارقامی نیز اشاره داشتند که نشاندهنده وحشیانه ترین خشونت ها علیه زن در جوامع غربی می باشد.

موصوفه ضمن محکوم کردن مسوده ارائه شده حکومت به پارلمان درمورد قانون منع خشونت علیه زن به پیمان های بین المللی نیز اشاره داشتند که بنام دفاع از حقوق زن ، نه تنها بر کشورهای غربی بلکه بر کشورهای اسلامی چون افغانستان تحمیل شده اند ولی در اساس امر خلاف ارزش ها واحکام شریعت اسلامی می باشند.

بعداً استاد محموده عظیمیان عضو بخش خواهران جمعیت اصلاح به نقد وبررسی ماده وار قانون منع خشونت علیه زنان پرداخت وقسمت های از این قانون را که منافی ارزش های اخلاقی جامعه ومخالف احکام وارشادات دین مبین اسلام است، برجسته ومورد نقد قرار داد.

استاد محموده عظیمیان در ادامه صحبت های خویش افزود: قانونی که دراین اواخربه نام قانون منع خشونت علیه زنان به پارلمان پیشنهاد گردیده در حقیقت زهر کشنده ایست درجامی زرین وطلایی که چندین ماده آن طوری است که به هیچ عنوان نه از نظر عرف افغانی قابل تطبیق است ونه از نگاه اسلام.
استاد محموده عظیمیان در ادامه صحبت های خود اعتراضات وارده بر مسوده قانون منع خشونت علیه زنان را به پنج دسته بزرگ تقسیم بندی کرد وچنین گفت:
اعتراض اول ما این است که این قانون وتطبیق آن در جامعه باعث تشتت و منهدم ساختن خانواده و در نهایت از بیخ برکندن خانواده اسلامی خواهد گشت.

اعتراض دوم ما این است که این قانون به عمل فحشا و زنا در صورت موافقه طرفین جواز قانونی می دهد درحالیکه در قوانین اسلامی عمل فاحش زنا سزای خود را دارد.

اعتراض سوم ما این است که این قانون باعث انهدام و ختم سرپرستی اولیاء بر نفس و مال دختران شان گردیده به دختران آزادی بی حد وحصرمی دهد.
اعتراض چهارم ما براین مسوده واین قانون این است که به حکم قیمومیت شوهر خاتمه می دهد واعتراض پنجم هم این که از دیدگاه این قانون صلاحیت تفریق و طلاق به دست زن سپرده شده است.

پس از سخنرانی استاد محموده عظیمیان ، اشتراک کننده گان این اجتماع به راهپیمایی مختصری پرداختند وضمن سر دادن شعارها برضد این قانون، قطع نامه چند ماده ای توسط استاد مسعوده جامی مسؤول بخش تربیت خواهران جمعیت اصلاح به خوانش گرفته شد که ضمن آن برعلاوه اعتراض بر مسوده قانون منع خشونت علیه زنان، از سازمان ملل خواسته شده است تا از اعمال فشار برحکومت افغانستان غرض تصویب وتطبیق این قانون خود داری نماید وهمچنان عده ای از زنانیکه به نقل از قطع نامه بنام زن تجارت می کنند وپروژه می گیرند، به این عنوان نکوهش به عمل آمده واز آنها خواسته شده تا از پروژه یی ساختن موضوع حقوق زن افغان خود داری نمایند.

je-sisters-protest je-sisters-protest.jpg7 je-sisters-protest.jpg8 je-sisters-protest.jpg10 je-sisters-protest.jpg17 je-sisters-protest.jpg18 je-sisters-protest.jpg20 je-sisters-protest1 je-sisters-protest2 je-sisters-protest4

 

قطع نامه اجتماع وراه پیمایی بخش خواهران جمعیت اصلاح در مخالفت با قانون منع خشونت علیه زنان :

بسم الله الرحمن الرحیم
آن گونه که مشاهده می شود در این اواخر موضوع خشونت علیه زنان به یک بازی بزرگ سیاسی به سطح کشور مبدل شده است که گروه ها،سازمان ها وافراد ی که بیشتر شان نسبت به منافع مردم وارشادات دینی به منافع وفرهنگ بیگانگان وابسته اند، غرض رونق دادن به دکان همین منافع ، هر روز بیشتر از دیگری به آن می پردازند وبا راه اندازی تبلیغات رسانه یی ومطرح کردن آن در سطوح مختلف از پارلمان گرفته تا کابینه وحکومت ،دانسته ویا نا دانسته قصد تحمیل قانون طرح شده ناقص و خلاف ارشادات واعتقادات دینی مردم ما در این مورد را بر جامعه ما دارند.
در حالیکه فرمان تقنینی قبلاً توشیح شده از جانب رئیس جمهوردر بسیاری از موارد صریحاً با ارشادات دینی وعرف وعادات مردم مسلمان کشور در تضاد قرار دارد، حلقاتی در داخل وخارج حکومت وحتی عده ای از زنانی که بنام دفاع از حقوق زن، تجارت می کنند ، می خواهند با تلاش های مذبوحانه آنرا از تصویب ولسی جرگه نیز گذشتانده وبه این ترتیب بد اخلاقی، بی بند وباری و آزادی های مزخرف غربی را در کشور اسلامی ما بیش از پیش دامن زده آنرا شکل قانونی بدهند.
به این ترتیب ما صدها تن از دختران، مادران وخواهران جامعه مسلمان افغانستان که قبل از همه چیز ارشادات الهی ودساتیر پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم را برای زنان ستم دیده وجنگ زده افغان، باعث نجات آنها از بدبختی ها ومظالم جاهلانه جامعه افغانی وآزادی بی بند وبار غربی می پنداریم ، با تجمع در این نقطه از شهر کابل، می خواهیم صدای اعتراض خود علیه مسوده ارسال شده به ولسی جرگه در موضوع منع خشونت علیه زن را با طرح نکات ذیل به سمع مردم ورسانه های آزاد برسانیم وقطع نامه مجلس وراه پیمایی مختصر امروزی خود را به شکل ذیل اعلام می داریم:
• ما شرکای این اجتماع به نماینده گی اززنان ودختران مظلوم کشور، درحالیکه هر نوع خشونت علیه زنان مظلوم افغانستان را از جانب هر کسی باشد، به شدت محکوم می کنیم ، پامال شدن حیثیت و وقار زن مسلمان افغان را با سوء استفاده از شعار “منع خشونت علیه زنان” به شدت محکوم می کنیم.
• از وکلای محترم پارلمان افغانستان تقاضا داریم تا ازتصویب هر نوع قوانینی که با ارزش های اسلامی وعقاید مردم مسلمان افغانستان در تضاد باشد، به خصوص فرمان تقنینی ومسوده ترتیب شده درمورد قانون منع خشونت علیه زنان ، جداً اجتناب نموده باعث بدنامی دنیا وبربادی آخرت خود نگردند.
• ما خواهان تصویب وتعمیم قانونی هستیم که از قران وسنت نبوی صلی الله علیه وسلم گرفته شده باشد وبتواند حقوق وحیثیت زن مسلمان افغان راد نه تنها در سطح جامعه ،بلکه در همه جهان اعاده نماید.
• همچنان ما دختران وزنان گرد هم آمده در این اجتماع زنانه، از سازمان ملل متحد وسایر نهاد های جامعه جهانی خواهانیم تا از مداخله در امور داخلی افغانستان ووارد نمودن فشار بر حکومت افغانستان در زمینه تصویب وتطبیق چنین قوانین غیر اسلامی جداً اجتناب ورزند.
• ما اشتراک کننده گان این اجتماع زنانه به همه آنعده از زنانی که بنام حقوق زن افغان تجارت نا مشروع خویش را براه انداخته وبرای پروژه های آورده شده از غرب دراین رابطه کار می کنند، می گوییم که دیگر از پروژه ای ساختن موضوع حقوق زنان مسلمان افغان اجتناب ورزند ، چون نه آنها می توانند از زن افغان نماینده گی کنند ونه هم زنان افغان دیگر فریب آنها را خواهند خورد.
والسلام

بخش خواهران جمعیت اصلاح
شهر کابل، افغانستان
مورخ : ۲۳ جوزای ۱۳۹۲ مطابق ۱۳ جون ۲۰۱۳

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا