صلح

نویسنده: زهرا فیضی
صلح آرزو دیرینه مردم دین پرور و وطن دوست ماست که هر فرد از اوان طفلیت محبت آن را در مغز وذهن خود پرورش میدهد تا لحظات مرگ . صلح یگانه راه رسیدن به موفقیت ها. صلح مسیر روشنایی ها . صلح تابنده ترین آفتاب در روزها. صلح قشنگ ترین مهتاب شب هاست.

مردم افغانستان بیشتر از چهار دهه تشنه صلح هستند یعنی بیشتر از چهار دهه مردم عزیز ما شاهد جنگ و خون ریزی های نا خوشایند بوده که در این جنگ های متوالی مردم خانه و گاشانه خانواده خود را از دست داده اند اگر از هر فرد ولو فرد کوچک باشد یا بزرگ ، مرد باشد یا خانم ،در باره جنگ از ایشان پرسیده شود از این جنگ ها خاطرات تلخ داشته اند . بعضی از شهید شدن اقارب شان، بعضی از معیوب شدن شان. بعضی از بیخانه شدن شان . بعضی از مسافرت شان ……….. در کل مردم رنج دیده ما از این جنگ ها به گونه های مختلف متضرر شده اند

وطن دوست داشتنی ما دشمنان مختلف از زمانه های قدیم داشته است .
در این شک نیست مناطق که با ارزش از لحاظ دین ، از لحاظ ذخایر ، از لحاظ موقعیت. …. باشد تحت حملات تروریستی قرار نگیرد البته این از زمان پیغمبر بزرگوار ما هویدا می گردد که با آشکار شدن دین واقعی اسلام، پیغمبر اکرم( صلی الله علیه وسلم) و اصحاب دلیرش بار ها مورد حمله قرار گرفته است

ولی هموطنان شجاع و دلیر ما نه تنها در زبان خواهان صلح هستند بلکه در عمل نیز نشان داده اند که خواهان صلح هستند در مقابل هر قدم دشمنان قدم برداشته اند اگر قدم های پر قدرت نبرداشته اند کمی شاید دفاع کننده عمل کرده باشندا.

ولی همین اکنون جوانان مبارز و جسور موجود هستند که اگر حمایت از ایشان صورت گیرد جواب دندان شکن برای دشمنان خواهند داشت هماندن گذشته ها. که مطمئنا ما در آیندههای نزدیک شاهد قدم های عظیم و پر قدرت شان خواهیم بود.

با اوجود زحمات زیاد و بی پایان هموطنان شجاع و دلیر ما تا به حال نتوانسته اند که یک صلح سر تا سری در کشور معزز ما داشته باشیم.
برای داشتن صلح واقعی برای پیروان حقیقی حضرت محمد مصطفی( صلی الله علیه وسلم) نیاز است تا با توانای دین مبین اسلام ، بااعتقاد داشتن با یاری الله ، صلح را در وطن ارجمند ما به ارمغان آورد.

و تا زمانی که ما دست به دست هم ندهیم از مفکوره های همدیگر استفاده ننمایم از مشوره های هم دیگر کار نگیریم به موفقیت ها نخواهیم رسید و رویا های مملو از صلح ما فقط و فقط رویا باقی خواهد ماند .
ولیکن با یک جاشدن ما با یاری الله( ج) خواب های مان را به حقیقت مبدل خواهیم کرد.
خداوند متعال توانایی مبارزه را برای ما در مقابل دشمنان اسلام نصیب بگرداند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا