گزارش ها بخش خواهران جمیعت اصلاح زون غرب

هفته تثبیت هویت ملی

بخش خواهران جمعيت اصلاح هرات هفته۲۱-۱۶اسد را به نام «هفته تثبيت هويت ملي» اعلان نموده و در طول اين هفته به پخش آگاهي در باره « اهميت توجه به هويت ملي و ديدگاه جمعيت اصلاح در اين رابطه و استفاده از محصولات وطني» پرداختند. در طول اين هفته صدها پوستر و بروشور توزيع گرديده و چندين بنر نيز در سطح شهر و اماکن مزدحم نصب گرديد. به همين سلسله در۲۱اسد، محفلي ازساعت ۳ بعد ازظهر در سالون کنفرانس هاي انجمن اخلاق و معرفت با حضور جمع کثيري ازخواهران داير گرديد. پس از تلاوت کلام وحي،‌ ميزگردي در رابطه به « نقش زنان درتثبيت هويت ملي، جمعيت اصلاح جرياني ملي و وطني و وضعيت زنان پيشه ور» با اشتراک استاد محفوظه جامي الاحمدي مسؤول شعبه خواهران جمعيت اصلاح- هرات، خانم سلطاني استاد شاه ولي الله دهلوي و محترمه سيما محمدي يک تن از زنان پيشه ور در هرات داير گرديد. سپس نمايشي تحت عنوان حمايت از محصولات وطني از طرف جوانان نجم اجرا شد. به منظور تشويق به استفاده ازمحصولات وطني نماينده هاي شرکت هاي گوناگون آمده و محصولات خود را معرفي نمودند پس از پخش کليپي در اين باره، محفل با دعائيه ختم گرديد.

هفته فهم قرآن و حضور پر شور خواهران مومن اين ديار

هفته فهم قرآن کريم امسال با حال و هوايي سراسر اشتياق وصف ناپذير از ۱۵ سنبله الي روز عرفه با حضور هزاران خواهر و برادر مومن مان برگزار گرديد. طلوع صبح در خيابان هاي هراتِ يک پارچه ومتدين، ديدني بود. آن روزها در خيابان ها زناني را مشاهده مي کرديم که باعشق و اخلاصِ نيت، درحال قدم برداشتن بسوي مسير منتهي به محل برنامه فهم قرآن هستند. ميخواستند با درک کلام خدا قلب هاي خود را شستشو دهند. ساعت ۵:۴۵ بامداد است. قلب ها با گوش دادن قرآن آرامش مي يابد و بعد از تلاوت کلام خدا، تمام حضار به سخنان ارزشمند استاد حميدالله حنيف گوش فرا مي دهند. سخناني که تاثير بسياري در تغيير و تعالي زندگي شنونده ها داشت. در اخير درس لحظه هائيست که تمام دست ها به نزد الله مهربان بلند مي شود و اشک ها مرواريدوار، برگونه هاي مادران وخواهران روان است و از الله متعال خواستار برآورده شدن نياز هاي خود هستند. قابل ذکر است که روز پاياني اين هفته که مطابق با روز عرفه بود با اشتراک بيش از ۹۵۰۰ تن ازخواهران مومنه خاتمه يافت.

ميزگرد: نقش عقيده در مبارزه با طوفان هاي فکري

دوره تربيتي از طرف بخش تربيت خواهران روز شنبه۲۷ سنبله ازساعت ۵-۲ عصر دايرگرديد. پس از تلاوت، ميز گردي تحت عنوان (نقش عقيده در مبارزه با طوفان هاي فکري) به اشتراک خانم آرزو سعيدي ماستر حقوق بين الملل، خانم راضيه طبيب زاده استاد دانشکده حقوق دانشگاه هرات واستاد محفوظه جامي الاحمدي مسؤول شعبه خواهران جمعيت اصلاح-هرات دايرگرديد. بعد از پذيرايي، نمايش جالبي تحت عنوان «استقامت مؤمن» ازطرف خواهران اجرا شد که يک قسمت از رشادتهاي تاريخ اسلام را به تصوير مي کشيد. محفل با دعائيه پايان يافت.

رحله: مجلس ايماني در دامن طبيعت

هر از گاهي روح و روان آدمي نيازمند رفتن به دامن طبيعت و هواي آزاد است. بر همين اساس بخش تربيت خواهران رحله تربيتي «مجلس ايماني در دامن طبيعت» روز جمعه ۱۷ ميزان را ترتيب داده که ده ها تن ازخواهران ساعت ۷:۳۰ صبح به سوي طبيعت خزاني حرکت نمودند. پس از استماع کلام خدا درآن صبح زيبا، به خاطر نشاط بيشتر خواهران، ورزش صبحگاهي انجام شد. بعد ازصرف صبحانه، سخنراني خانم ثريا احمدي در باره عنوان رحله ارائه گرديد. به تعقيب آن به خاطر صميمي شدن هر چه بيشتر خواهران و شناخت شان از يکديگر برنامه تعارف توسط خانم طاهره محمدي اجرا شد. بعد صرف نان چاشت و اداي نماز ظهر، مسابقه اي جذاب توسط خانم مرضيه ابراهيمي ترتيب داده شد و در ادامه مسابقه اي بين کودکان توسط خانم الهام جامي و مسابقه املاي بدون نقطه توسط خانم خديجه محمدي اجرا شد. اين سفر تربيتي، با دعائيه به ساعت ۵ عصر پايان يافت.

برنامه تربيتي زيارت قبور جمعي

انسان عاقل و هوشيار کسي است، که قبل از مرگ براي خود توشه‌ي مي‌فرستد و براي مرگ آماده‌گي مي‌گيرد. چرا که مي‌داند هر اندازه که در روي زمين زندگي کند، بلاخره به نزد پروردگارش برمي‌گردد و بايد از تمام اعمالي که انجام داده جواب‌گو باشد. به همين اساس بخش تربيت خواهران به ادامه سلسله برنامه‌هاي تربيتي خويش برنامه زيارت قبور را ترتيب داده‌اند؛ که اين برنامه روز چهار شنبه ۱۲ عقرب ۹۵، ساعت ۲ در سالون کنفرانس‌هاي انجمن اخلاق و معرفت داير گرديد، پس از تلاوت قرآن کريم، خانم محفوظه جامي الاحمدي مسؤول شعبه خواهران جمعيت اصلاح_هرات در رابطه به هوس‌هاي زود گذر دنيا صحبت نمودند و به ادامه آن کليپي در رابطه به چگونگي احوال مرگ پخش گرديد. بعد از آن خواهران به دو گروپ تقسيم شده‌، به زيارت گازرگاه و زيارت امام فخر رازي رفته و دقايقي را با تفکر در کنار مشاهده قبور رفتگان، سپری نمودند. اين برنامه تأثير خاص داشته و به خواهران انگيزه بيشتری برای انجام عبادات، تزکيه و رعايت تقوا و… داد.

محفل دوستانه تجليل از مقام معلم

بخش دعوت و ارشاد خواهران، به هدف قدرداني و تجليل از مقام شامخ اساتيد و مسؤولين محترم مؤسسات تعليمي جمعيت اصلاح از جمله مکتب آينده سازان، دارالعلوم شاه ولي الله دهلوي و مدرسه احياء العلوم،‌ محفلي دوستانه را روز جمعه ۱۴ عقرب ۹۵ از ساعت ۹ صبح الي دو بعد از ظهر برگزار نمود. اين برنامه که با تلاوت قرآن پاک آغاز يافت، در نخست استاد محفوظه جامي الاحمدي مسؤول شعبه خواهران هرات، ضمن خوش آمديد به مهمانان، اهداف برنامه را از جمله سپاسگذاري از زحمات خالصانه‌ي اين بزرگواران و تعارف و شناخت دو جانبه قلمداد نمودند. بعداً گروه سرود مکتب آينده سازان سروده زيباي خود را به خوانش گرفتند. سپس هر يک از مديره هاي محترم، بخش مربوطه خود را، معرفي اجمالي نمودند. سپس استاد عبدالباري قانت معاون زون غرب جمعيت اصلاح، به معرفي کلي جمعيت اصلاح افغانستان پرداخته و به سوالات مهمانان پاسخ ارائه نمودند. سپس براي تنوع و نشاط حاضرين نمايشنامه جالبي از سوي شاگردان دارالعلوم شاه ولي الله دهلوي در باره معلم خوب به اجراء درآمد. به تعقيب آن لوح تقدير و سپاس که از سوي شعبه خواهران جمعيت اصلاح تهيه گرديده بود، به مسؤولين محترم حاضر در برنامه اعطا گرديد. بخش بعدي برنامه توسط مسابقات جالب و تفريحي و پخش سلايد متنوع و جذاب ساخته شده بود. برنامه پس از دعاييه پايان يافت و خواهران با صرف غذاي چاشت و صحبتهاي دوستانه تا ساعت ۲:۱۰ بعد از ظهر‌، بيش از پيش به تحکيم روابط پرداختند.

گزارشگر: راضيه صالحي

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا