چگونه درکار خود احساس کامیابی بوجود آوریم ؟

درزندگی ما انسانها عوامل بسیاری دخیل اند وهر فرد بنا به اعتقادات وارزش هایی که درزندگی خود بدان ها معتقد است احساسی متفاوت با دیگری دارد .
ما برای یادگیری به دنیا آمده ایم وجهان معلم ماست اما واکنش انسانها دربرابر زندگی واتفاقات آن سه گونه است :
۱- زندگی من مجموعه ای از درسهایی که به آنها نیاز دارم درس هایی که با نظم وتربیت تمام درزندگی ام روی می دهند .
۲- زندگی یک مسابقه بخت آزمایی است اما من از هر اتفاقی که روی می دهد نهایت استفاده را می برم
۳- چرا همه بلاها برسر من نازل می شود ؟
باید گفت که ما برای تنبیه شدن به دنیا نیا مده ایم ، بلکه برای درس گرفتن آمده ایم . هر رویدادی درزندگی ما توان بالقوه آن را دارد که ما را متحول کند واز میان همه آن رویدادها سختی ها ومصیبت ها بیش ترین توان را برای تغییر تفکر ما دارا هستند .
درواقع زندگی یک پیشرفت تدریجی است . سوالی که همیشه مطرح است این است که با آن چیزی که در اختیار داری ، چه می کنی ؟ تا وقتی که جواب این باشد که کار زیادی نمی کنم ، امیدی به بهبودی نمی رود . دراین جا راه کارهایی ارائه می شود که با به کار بستن آنها بتوان درخود احسا س کامیابی بوجود آورد .
۱- ایمان داشته باشید .
درهر کاری که انجام می دهید به خداوند ایمان قلبی داشته باشید درتمام مراحل توکل براو را فراموش نکنید
۲- از هر کجا که می توانید آغاز کنید .
برای هر کاری که پیش روی شما قرا ر می گیرد حداکثر «توان » خود را به کار بگیرید ومطمئن باشید که فرصت ها وموفقیت ها شما را پیدا خواهند کرد . هر پله آغازی است برای رسیدن به پله دیگر
۳- به زندگی عشق بورزید
اگر به زندگی پرتلاش وسازنده عشق بورزید زندگی نیز به راستی این عشق را به شما برمی گرداند .
اگر زندگی خلاق وپرتلاش را دوست بداریدبه ارتقای روحی فوق العاده ای دست می یابید به شکلی که همواره درزندگی شور وشوق خواهید داشت . درچنین شرایطی است که به احساس عمیقی از شادی می رسید وبا چنین احساسی قادرید برای همیشه نشاط وشادی خود را درجهان ودرمیان مردم حفظ کنید . این ارتقای روحی بالاترین حد تحمل دربرابر مشکلات را به شما ارزانی خواهد کرد . عشق به زندگی قدرت معنا ومفهوم می بخشد وهیچ موفقیتی بدون عشق حاصل نمی گردد.
۴- با انگیزه زندگی کنید . ماموریت شما درزندگی « بی مشکل زیستن » نیست با « انگیزه زیستن » است .
پس تصمیم بگیرید با نیت خیر به هر کاری که درحال حاضر انجام می دهید عشق بورزید زندگی خود را به دوقسمت کار وفراغت تقسیم نکنید وبر چسب نزنید بلکه بهتر است زندگی را مجموعه ای از کار وفراغت بدانید .
کسانی که از شغل خود لذت می برند صبح را بااین جملات آغاز می کنند « امروز می – خواهم بهتر ومؤثر ترا از دیروز باشم » پس بهتر است درهرکاری حداکثر تلاش خودرا به کار بگیرید البته نه به خاطر آن که دیگران را تحت تاثیر قراردهید ، بلکه به خاطر اینکه این تنها راه لذت بردن ورضایت معنوی وروحی از کار است .
۵- توانایی ها واستعداد ها ی خود را با دیگران مقایسه نکنید .
استعداد های خودرا بپذیرید وبرای آنها ارزش قابل باشید . احساس رضایت خاطر از تکامل یافتن استعدادهای خدادادی خود شما بدست می آید ، نه ازحسرت خوردن بر استعداد های دیگران
۶- سپاسگزارباشید
درتمام زندگی تان تنها از کلام سپاس آمیز« متشکرم » استفاده کرده باشید همان کافی است .
با تمرکز روی به خدای خود کنید وبگویید:
خدایا به خاطر زندگی ام خانواده ام تحصیلم ، دوستانم وهر آن چه به من دادی وندادی وبه خاطر این روز تازه سپاسگزارم توام شکر گزاری موجب آرامش بیش تر انسان می گردد. هر بار که می گوییم « متشکرم » درحقیقت خاطر نشان می سازیم که آن چه را دارم می پذیرم وآن چه را که باید یاد بگیرم می آموزم . منشا آرامش ذهن تمر کز کردن بر موهبت هایی است که از آنها بهره مند شده ایم ونه آن چه نصیبمان نگشته است همیشه به خاطر داشته باشید : با دموافق برای کشتی ایی می وزد که بادبانی افراشته داشته باشد .
اگر دنبال کسب موفقیت هستید باید راهی بیابید تا از آن طریق کسانی راکه به آن موفقیت دست یافته اند .
الگو قرار دهید . انسان های موفق دنیا الگو سازی هایی حرفه ای اند آنها می دانند چگونه از ابزار « زمان » که هیچ یک از ما به اندازه ی کافی آن را دراختیار نداریم استفاده کنند ودرنتیجه آنان خود الگو ساز شدند .
فقط اگلو قراردادن کافی نیست بلکه « بازسازی » موفقیت های دیگران یکی از مهم ترین واساسی ترین جنبه های فراگیری است. انسان هایی که تاریخ را دگرگون ساخته اند کسانی بوده اند که باورهای مارا تغییر
داده اند.
باورهای واعتقادات افراد تعیین کننده ی کیفیت زندگی آنها ست باور کنید که می توانید آنگاه خواهید توانست .
راه رسیدن به کمال این است که بدانیم باورها اختیاری اند پس باید باورهایی را انتخاب کنید که شما را به سوی نتایج دلخواه هدایت کنند وازباورهای محدود کننده اجتناب کنید . سرچشمه باورها چه هستید ؟ چرا عده ای باور مثبت دارند وموفق می شوند وعده ای باور منفی دارند وناموفق اند ؟ نخستین سرچشمه باورها محیط است . یعنی محیط خانوادگی اجتماعی ،اقتصادی ، فرهنگی وسیاسی که فرد درآن رشد می کند .
وقایعی که رخ می دهند می توانند به ایجاد باورها واعتقادات ما کمک کنند .
علم وآگاهی باور انسان را شکل می دهد
توجه به نتایج گذشته برباور تاثیر می گذارند
درذهن خود چنان اهداف آینده به تصویر بکشیم که گویی هم اکنون به آنها دست یافته ایم مجموعه این ۵ راهکار را« تجربه نتایج پیش از عمل» می نامند که برباورهای ما اثر می گذارند
هفت باور درراه رسیدن به موفقیت به ماکمک می کند :
درهراتفاقی مصلحتی است که به نفع ماست .
چیزی به نام شکست وجود ندارند بلکه فقط نتایج وجود دارند . درحقیقت انسان ها ازاشتباهات درس می گیرند
مسئولیت هر اتفاقی را به عهده بگیرید بزرگان خود دنیا یشان رامی سازند وشما
می توانیدبا مسئولیت پذیری قدرت لازم را برای ایجاد نتایج دلخواه به دست آورید.
بهره وری از امری مستلزم شناخت کامل آن نیست درواقع انسانهای موفق وکامیاب خود رادرجزئیات نم کنند وداشتن دانش کلی کافی است .
انسان ها بزرگ ترین منابع شما هستند .
پس به همه آنها احترام بگذارید وروابط انسانی را درنظر بگیرید
۶- کار تفریح است .
یکی از راهها ی موفقیت پیوندی است میان آن چه انجام می دهید وآن چه به آن عشق می ورزید .
۷- هیچ موفقیت ماندگاری بدون پشتکار حاصل نمی شود . افراد موفق به قدرت پشتکار اعتقاد دارند راز موفقیت این است که بدون درنگ هدفی را دنبال کنیم .
خلیل جبران می گوید :
« شیمی دانی که بتواند عناصر همدردی ، احترام ، دلبستگی ، صبر ، پشیمانی ، شگفتی وبخشش را از قلب خود بیرون بکشد وآنها را باهم ترکیب کند به عنصری دست می یابد که به آن عشق می گویند
راز کامیابی درزندگی عشق به الله وعشق به دیگران است .
دردنیای امروز قدرت یعنی توانایی ایجاد ارتباط وتوانایی متقاعد ساختن دیگران اگر می خواهیدالگویی مؤثر برای اطرافیان باشید .
باید یاد بگیرید دیگران رامتقاعد کنید وبا آنان ارتباط سازنده برقرار کنید
شما می توانید با مسئولیت پذیری قدرت لازم برای ایجاد نتایج دلخواه بدست آورید .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا