بزرگترین مسابقۀ علمی سیرت النبى ﷺ، از سوى “نجم”درعيدگاه کابل برگزار گردید

KabulNajmSeeratCopetetion1 KabulNajmSeeratCopetetion6 - Copy KabulNajmSeeratCopetetion10 KabulNajmSeeratCopetetion12 KabulNajmSeeratCopetetion15 KabulNajmSeeratCopetetion22 KabulNajmSeeratCopetetion25
گروپ رسانه یی اصلاح- رحیمزی
بزرگترین مسابقۀ علمی سیرت النبى صلی الله علیه وسلم، از سوى نهاد جوانان مسلمان ” نجم”در مسجدعيدگاه کابل برگزار گردید که بیش از پنج هزار تن اعم از دختر وپسر در آن اشتراک داشتند.
در این مسابقه بزرگ اشتراک کننده گانی که قبل از این برای مسابقه در نقاط مختلف شهر ثبت نام نموده بودند، از شهر و ولسوالی های ولایت کابل شرکت نموده بودند که بیشتر از هزار تن آن را طبقه اناث تشکیل می داد.
در برنامه ایکه به همین مناسبت قبل از آغاز رسمی امتحان تدویر یافته بود، برعلاوه رهبری نجم، فیض محمد عثمانی وزیر حج و اوقاف ، اعضای هیأت رهبری نجم و جمعیت اصلاح، عده ای از علما و روحانیون و افرادی از طبقات مختلف جامعه اشتراک داشتند.
برنامه که با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز یافت، سپس انجینیر نصرت عبدالله مسؤول عمومی برگزاری این مسابقات و مسؤول ولایتی نجم در کابل، از آماده گی ها برای این مسابقه بزرگ یاد آوری کرد و از زحمات شبا روزی اعضا وهمکاران نجم سپاسگزاری نمود که در ترتیب و تنظیم این مسابقه زحمت کشیدند.
دکتور رحمت الله زاهد رئیس نهاد جوانان مسلمان (نجم) ضمن سخنرانی خود در این محفل در حالیکه آمدن مهمانان بخصوص وزیر حج و اوقاف را خوش آمدید گفت، اظهار داشت که هدف عمدۀ این مسابقه بلند بردن سطح آگاهی جوانان، تشویق آنها به مطالعه و بخصوص آشنایی جوانان مسلمان با زنده گی پیامبر اسلام محمد صلی الله علیه وسلم می باشد.
دکتور زاهد اضافه کرد که این مسابقه، پاسخ صلح آمیز به اهانت مجلۀ فرانسوی چارلی ایبدو به ساحت پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم می باشد.
به گفتۀ وی، نجم تلاش دارد تا برای نشر بیشتر درسهای سیرت پیامبر صلی الله علیه وسلم، برنامه های متعددی را در کابل و سایر ولایات عنقریب برگزار نماید.
دکتور زاهد همچنان از راه اندازی همزمان مسابقات سیرت النبی در ولایت لوگر نیز از سوى اين نهاد، یاد آوری کرد و اظهار داشت که در مسابقات ولایت لوگر نیز بیش از یکهزار تن از دختران و پسران شرکت نموده اند.
به همین گونه دکتور عبدالصبور فخری، رئیس جمعیت اصلاح افغانستان ضمن سخنرانی خود در این محفل از اداره نجم برای راه اندازی این گونه برنامه بزرگ و منظم قدر دانی نموده و این کار نجم را گام مؤثری در راستای عام ساختن مطالعه سیرت پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم دانست.
فیض محمد عثمانی وزیر حج و اوقاف، ضمن صحبت های خویش در این برنامه در حالیکه از اداره نجم برای راه اندازی این مسابقات بزرگ سپاسگذاری کرد، این گونه مسابقات را راه خوبی برای رشد علمی جوانان دانست. فیض محمد عثمانی به نماینده گی از حکومت اعلان داشت که برنده ممتاز این مسابقه را بحیث “ستاره سیرت” در کشور معرفی نموده وموصوف را برای ادای فریضه حج به عربستان سعودی خواهد فرستاد.
حمزه مؤمن حکیمی مسؤول کمیته امتحان این مسابقه ضمن شرح چگونگی امتحان و پارچه امتحان، به مشارکین معلومات داده و ابراز داشت که در پارچه امتحان صد سوال جابجا شده که در ظرف یک ساعت باید به آن پاسخ داده شود.
مدثر اسلامی مسؤول ارتباطات و امور رسانه یی نجم، که ثبت نام برای این مسابقه بزرگ یک ماه قبل در چند نقطه مختلف شهر کابل آغاز گردیده بود که الی دو روز قبل از آغاز مسابقه، بیش از هفت هزار تن اعم از دختر و پسر برای اشتراک در این مسابقه ثبت نام نموده بودند.
مدثر همچنان افزود که قبلاً از جانب اداره نجم برای برنده مقام اول در این مسابقه ادای عمره در نظر گرفته شده بود ولی امروز وزیر ارشادحج و اوقاف ضمن بیانیه خود در افتتاح این مسابقه اظهار داشت که برنده مقام اول را از جانب وزارت برای ادای فریضه حج خواهد فرستاد.
موصوف همچنان افزود که برای برندگان مقام دوم و سوم موترسایکل، لپ تاپ و مو بایل در نظر گرفت شده است.
موصوف اضافه نمود که این مسابقات را به کمک مالى شرکت هوایی آریانا و اولین کمپنی تولید موبایل و کمپیوتر در افغانستان یعنی” بلوسونیک” راه اندازی نموده است.
نعیم بیگزاد یکی از اشتراک کنندگان این برنامه در مورد نظم مسابقه چنین گفت: “برنامه خیلی منظم و پروسه امتحان از سوی صدها ممتحن نظارت می شد که فرصت هیچگونه تخطی و نقل تصور نمی شد.”
رمیصاء یک تن از اشتراک کننده گان طبقه اناث این مسابقات، ضمن صحبت با گروپ رسانه یی اصلاح همچو سایر اشتراک کننده گان از نظم خوب این مسابقه اظهار خرسندی کرد و از این که در این مسابقه برای اشتراک طبقه اناث نیز زمینه سازی صورت گرفته بود، از اداره نجم تشکر نمود.
دکتور رحمت الله زاهد رئیس نهاد جوانان مسلمان (نجم) در صحبت با گروپ رسانه یی اصلاح اظهار داشت که نهاد مذکور پلان دارد تا در سال آینده شمسی، مسابقات علمی بنام ستاره معارف را در رشته های علوم ساینسی ، ریاضیات و علوم اجتماعی در ولایات مختلف کشور راه اندازی نماید.
به اساس اظهارات انجینیر نصرت عبدالله مسؤول برگزاری این مسابقه، قرار است نتایج این مسابقه، روز جمعه آینده ۲۲ حوت مطابق ۱۴ مارچ اعلام شود.
نهاد جوانان مسلمان بزرگترین نهاد جوانان در کشور است که در ۲۶ ولایت کشور فعالیت می نماید. این نهاد بیشتر از هزار عضو داوطلب دارد و بطور اوسط بیشتر از ده هزار جوان در برنامه های آن سهم می گیرند.
نجم برای تربیه و تنظیم نسل جوان جهت تغییر مثبت اجتماعی و پیشرفت ملی برنامه های گوناگون دینی، تعلیمی، فرهنگی، اجتماعی، تفریحی و ورزشی دارد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا