مسؤولیت مادر مسلمان در قبال فلسطین


قضیهء فلسطین از جمله قضایای عمده برای امت مسلمه به شمار می رود و داشتن احساس مسؤولیت در قبال آن، رسالت تک تک افراد امت اسلامی می باشد.
از آنجا که خانواده کانون اول تربیت فرد به حساب می رود و والدین از مسؤولین اول در خانواده می باشند که نقش کلیدی را در تعیین سرنوشت فرزندان بازی می‌کنند. بنابر قول رسول الله صلی الله علیه و سلم که میفرمایند:« کل مولود یولد علی فطرة، فأبواه یهودانه، أو یمجسانه، أو ینصرانه» . (رواه البخاری)
ترجمه: هر طفل بر اساس فطرت مؤمن تولد می‌شود. سپس والدین است که طفل را به سوی یهودیت، عیسویت و مجوسیت میکشانند.
در این میان، نقش مادر هر چی بیشتر ارزنده تر می باشد، بنابر قول شاعری که می‌گوید: « الأم مدرسة، اذا أعددتها، أعددت شعبا طیب الأعراق».
ترجمه: مادر مانند مدرسهء است که
اگر آن را درست پرورش دهی؛ یک ملت با اصل و نسب را پرورش داده ای.
از اینجاست که مسؤولیت مادر مسلمان هویدا میگردد، تا رسالت خویش را در این راستا اداء نماید.
زیرا چنانچه دیده می‌شود عدم توجه مادران مسلمان در قسمت تربیت شایستهء فرزندان شان، امروزه سبب شده است که متأسفانه اکثریت جوانان مسلمان مشغول امور بیهوده بوده و در قبال احوال امت اسلامی، اندک‌ترین احساس مسؤولیتی در وجود شان دیده نمی‌شود.
آموزش اهمیت فلسطین به کودکان به عنوان سرزمین مقدس اسلامی که یهودیان آن را به زور گرفته اند – یهودیان دشمنان ما هستند و مسؤولیت آزاد سازی آن به دوش همگان است نه تنها بر فلسطینیان- همچنان آشنا سازی ایشان با کودکان فلسطینی و جهاد و شهادت طلبی های شان، از مسؤولیت های خانواده مخصوصا مادر مسلمان به شمار می رود. که می تواند با در نظرداشت نکات آتی این آمال را برآورده سازد:
– مادران باید محبت الله و رسولش، اقصی و فلسطین را در قلب کودکان جای دهد. این کار را می‌توان از طریق خواندن سیرت و غزوات پیامبر صلی الله علیه و سلم بر ضد یهود و کتاب های که در مورد این قضیه نوشته شده است، اشعار، سرودهای تصویری و دیگر وسایل برآورده کرد.
– استفاده از مناسبت های اجتماعی برای زنده ساختن روح ایثار به خاطر فلسطین و آزادسازی آن با یادآوری شهداء و پیروزی های آنها.
– شنواندن برنامه ها و اخباری که شبکه های ماهواره یی در مورد فلسطین پخش می‌کنند و بیان تعلیقات در مورد آن.
– تلاش برای خرید تولیدات فلسطینی، رشد و پشتیبانی آن.
– وظیفه دادن به فرزندان تا برگه های اعلاناتی و دیواری در مورد پشتیبانی از اقصی که حاوی عبارات، دعاها و سخنان مأثور در این مورد باشد تهیه کنند.
– جا دادن جملات و عبارت های مأثور در مورد فلسطین روی کارت های دعوتی، خوشی، مهمانی و غیره ..
به امید روزی که همه جوانان مسلمان را هدفمند و با احساس ببینیم و فلسطین آزاد و سربلند باشد.
و ما ذلک علی الله بعزیز.

✍️مژده”مومند”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا