جهان پس از طوفان الاقصی

بسم الله الرحمن الرحیم

درآمد طوفان الاقصی هرچند در محدوده زمانی و مکانی خاص به وقوع پیوست، ولی نقش و پیامدهای آن منحیث یک جنبش آزادی‌خواه و عدالت‌طلب جهانی بر همه عملکردهای استعمارگران با هر لباسی که بوده باشند، خط بطلان کشید و نعره‌های بلند آزادی را متحرک و پرصداتر ساخت. ملتی که بیش از هفتاد سال در زیر بمب و سلاح‌های مختلف اسراییل قرار داشت، به یمن و برکت مجاهدت‌های فرزندان اصیل فلسطینی به نام حرکت حماس که بر آنان، کسی حساب نمی‌کرد. اکنون در سرخط رسانه‌های دنیا قرار گرفته و شهرت مافوق توقع و پیروزی‌های قدرت‌مندانه به کمک و یاری الله و نیروی ایمان به دست‌آورده اند که هیچ قدرت گروه دیگر چنین موفقیت را نخواهد داشت.

جهان به قبل از طوفان الاقصی باز نمی‌گردد این حقیقتی است که نه امروز بلکه در همان ساعات اولیه عملیات غافلگیرانه حماس در سرزمین های اشغالی قابل مشاهده بود نه فلسطین جدید نه خاور میانه بلکه این بار با جهانی جدید پیرامون مسئله فلسطین مواجه هستیم.

از طوفان الاقصی دیده شد که تغییر معادلات به مرز های سرزمین های اشغالی و کشور های مجاور فلسطین ختم نمی شود بلکه تجمعات و راهپیمایی های با شکوهی از روزهای گذشته پس از طوفان الاقصی بر پا شد که از بیداری جهانی حول محور فلسطین حکایت دارند ابعاد گسترده عملیات طوفان الاقصی و تأثیرات ماندگار آن در معادلات جهانی را باید از چند منظر مورد ارزیابی قرار داد مسلما یکی از مهمترین آثار این عملیات پایان رؤیای شکست ناپذیری ارتشی است که مدعی بود هیچ حریفی جهانی ندارد.

فروپاشی درونی جامعه تصنعی رژیم اسراییل از اولین پیامد های اجتماعی طوفان الاقصی است مردمی که بر اساس جایگاه، موقیعت و امکان بازگشت به سرزمین مادری از همین حالا کوچ از فلسطین به سوی کشوری دیگری را در صدد برنامه های خود شان قرار داده اند و به خوبی می دانند خبری از امنیت وعده داده شده در تبلیغات گسترده رسانه های صهیونیستی نیست نه گنبد آهنین می تواند مانع فرود آمدن موشک های حماس و حزب الله بر سرشان شود نه ارتش اشغالگر و دستگاه های اطلاعاتی امنیتی اش توان مقابله با نیرو های حماس را دارند که قبل از طلوع خورشید پیش از آنکه سرباز های اشغالگر فرصت به دست گرفتن سلاح هایشان را پیدا کنند بالای سرشان حاضر می‌شوند.

اروپایی ها ظاهرا آزادی خواهی و دموکراسی خودشان را هم به چالش کشیده اند و با حامیان فلسطین حتی حاملان پرچم فلسطین در خیابان های فرانسه و لندن بودند، تحلیلگران و خبرنگارانی که کمترین تمایلی به دفاع از فلسطین را دارند در تلاش سانسور کردن شیطنت های گسترده در فضای مجازی با محدود کردن اکانت کاربران و هشتک های که در حمایت از فلسطین هستند

اما این تلاش های مذبوحانه هم بی نتیجه بوده است و اتفاقا اراده حامیان فلسطین را محکم تر می کند. دنیای پس از طوفان الاقصی فرصت باز خوانی داستان فلسطین و جنایات صهیونیست ها در این هفت دهه پیدا کرده و اکنون کودکان هم حکایت از اشغال فلسطین و شکل گیری رژیم اشغالگر از قالب خاور میانه را دارند، سناریوی حمله زمینی نابودی حماس، اشغال غزه و هر توطئه دیگری که در سر صهیونیست ها باشد که تغییری در معادلات ایجاد نخواهد کرد.

طوفان الاقصی شمارش معکوس را آغاز کرده، آغاز بر پایان اشغالگر به همیش جرئت مقابل با حماس را نخواهد کرد و آرمان اشغال گر غزه را به جهنم خواهد برد.

زنده باد حماس

نابود باد اسرائیل

منبع:

-کتاب: روایت حماس از طوفان الاقصی

ترجمه: مرکز مطالعات شاخه زیتون

انترنت –

ترتیب دهنده: “ملکه سادات”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا