قلب‌ات را قبل از دخول به دهه اول ذی الحجه فارغ کن

قلب ات را قبل از دخول دهه ای اول ذی الحجه فارغ کن.

برای نفس ات بفهمان که خود را برای استقبال از دهه اول ذی الحجه آماده کند، نشود که این ایام آخرین دهه عمر ات باشد.

?نوار صوتی را که ترا مصروف خود می ساخت بشکن.
?گوشی تیلفون که وقتت را سرقت می کرد از خود دور کن و خاموشش کن.

ارتباطت را با دوستان کم کن، و در عوض با خدا دوستی نما.

?ان شاالله که در یک سفر ایمانی لذت آور خواهی بود، که کشتی این سفر را جز نیکوکاران و متقین سوار نمی گردد.

آن عده از دوستان خدا که در خفا تقوی پیشه می کنند، و جز الله متعال از احوال شان کسی اگاه نیست. چون او تعالی ایشان را در کلام مبارکش وصف نموده می فرماید: (فلا تعلم نفس ما اخفی لهم من قرة اعین)

پس از جمله آنهایی باشید که در خفا و پنهان خرچ می کنند حتی که دست چپ آنان از انچه دست راست شان خرچ نموده بی خبرست، و آن چشمانی که در خلوت از ترس الله می گیرید، و آن نماز گذار که دور از چشم همه سر به سجده می گذارد.

بدان ای خواهرم‼️ که انجام این همه آسان نیست چون دنیا تا حد زیاد ما را فریفته ساخته، و لکن اجر و پاداش مجاهدت با نفس برای ما تا حدی واضح است پس هر گاه که همتت ضعیف شد ? و عزم ات به سستی گرایید فرموده الله تعالی را به یاد اور که می فرماید:
( والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا)

لهذا برای رسیدن به هدایت با نفس ات بجنگ تا باشد، از جمله کسانی بگردید که لذت عبادات عشر اوایل را در یابی.
آن اعمالی که رسول گرامی آنرا از جمله بهترین و محبوبترین اعمال عند الله تعالی خوانده است

? و درین ایام روز است به نام عرفه که روزه اش سبب مغفرت گناهان دو سال می گردد و عبادتش سبب تقرب به الله متعال می گردد. ای روز های گرامی چقدر ارواح ما مشتاق دیدار و رسیدن تو است تا بتوانیم ارتباط ما را با خالق منان قایم سازیم و ارواح ما دورا دور نعمت های الهی طواف کند و لذت عبادات واقعی را بچشد.

? بار الها!! ما را برای رسیدن به این ایام منور و زیبا توفیق عنایت فرما تا به تو آنقدر نزدیک شویم که نه نفس و خواسته هایش ما را بفریباند و نه شیطان به خواسته های شوم اش برسد.
?آمین یارب
✍️نویسنده: فضیله پاینده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا