کباب نيچه مرغ

بهاران آمد و همه مان مي خواهيم از زيبايي طبيعت استفاده کرده، روح خود را به همراه آن طراوت بخشيم. بله براي اين کار به ميله و تفريح مي رويم؛ اما براي خانم ها مشکل، تهيه غذاي ميله است که در عين زمان جاي زيادي را در وسايل نگيرد و خوشمزه و بيادماندني هم باشد.

در اين شماره يک نوع کباب را برايتان در نظر گرفته ايم که به راحتي در خانه تهيه شده و خوشمزه هم مي باشد.

مواد لازم

  1. گوشت مرغ چرخ کرده: يک کيلو
  2. پياز خرد شده به اندازه کشمش: يک عدد کلان
  3. روغن: به قدر ضرورت براي پياز و چرب کردن کباب ها
  4. آرد ترميده: چهار قاشق غذا خوري
  5. نمک: دو قاشق چاي خوري
  6. زيره ميده: يک قاشق چاي خوري
  7. سير تازه کوبيده: يک قاشق غذا خوري
  8. زنجبيل تازه کوبيده: نيم قاشق غذاخوري
  9. مرچ سرخ تند: يک قاشق غذا خوري
  10. مرچ تند سبز ماشين شده: يک عدد
  11. کاهو،‌ بادنجان رومي،‌ ليمو براي تزئين
  12. سيخ نيچه چوبي: شش عدد

طرز پخت

ابتدا سيخ ها را براي ۳ دقيقه در آب بگذاريد. پياز را در کمي روغن تفت داده‌، بريان کنيد و از جالي تير کنيد، تا روغن آن صاف شود. روغن آن را براي چرب کردن کباب کنار بگذاريد. همه مواد ذکر شده فوق را به غير از مواد تزئين( کاهو،‌ ليمو، بادنجان رومي) در يک ظرف انداخته و پياز بريان را بالاي آن اضافه کرده،‌ با دست مشت کنيد تا يک دست شود و حالت چسبنده پيدا کند. ظرف مواد را با پلاستيک پوشانيده و براي يک ساعت در يخچال بگذاريد تا گوشت سفت شود.

سيخ ها را قبل از استفاده با دستمال خشک کنيد و در وقت به سيخ کردن گوشت ها‌، مقداري از آن را به اندازه يک تخم شکل داده و در نصف سيخ تير کرده و با دست تر به شکل کباب دور سيخ لوله کنيد نصف ديگر سيخ را هم به همين شکل. يعني در هر سيخ دو عدد کباب لوله اي آماده مي شود. سيخ هاي پر شده را در ظرف فر يا داش که براي کيک است، قرار داده، سپس کباب ها را با روغني که قبلا کنار گذاشته بوديد،‌ چرب کرده و در فر يا داش که با درجه حرات ۳۷۵ درجه فارنهايت يا ۱۹۰ درجه سانتيگراد گرم شده است،‌ براي ۳۰ دقيقه بپزيد. در پايان کباب تان را با کاهو، ليمو و بادنجان رومي که روي آتش بريان کرده ايد مزين بسازيد. اين کباب با انواع چتني، نان خشک يا برنج صرف شده و بسيار لذيذ است.

نوش جان!

نکته: کباب مرغ نسبت به کباب هاي گوشت گاو و گوسفند رنگ آن، روشن تر است. براي طلايي شدن آن بيش از ۳۰ دقيقه در داش نگذاريد‌، چون خشک مي شود.

تهيه کننده: خانم سميرا رحمتي

منبع: فيسبوک Afghan cookery

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا