آیا تا به حال خدا را حس کرده ای؟

نوشته:‌ مهتاب» امینی« متعلم صنف دهم دارالعلوم شاه ولی الله دهلوی

انسان همه چیز را می تواند حس کند، خوشی، غم، درد، سلامتی و… و حتی دیگر انسان ها را!! اما آیا تا بحال به این فکر شده که خدا چگونه حس می¬شود؟ شاید به خیلی از کتاب های مطالعاتی برخورد کرده باشید. حقیقتاً موضوع جالبی است، این که خدا چگونه حس می شود و یا یک انسان چگونه می تواند خالقی به این بزرگی را حس کند و یا احساسی نسبت به او داشته باشد.
ارتباط با خدا• خدا چگونه حس می شود؟
• آيا تا بحال برای یکبار هم که شده خدا را حس کردی؟
• اگر خدا را حس کردی چه احساس درونی داشتی؟
• برای این که خدا را حس کنی چه مسیرهای را باید طی کنی؟
• چه کسی خدا را حس می کند؟
حالا از شما می خواهیم که به این سؤال ها صادقانه پاسخ بدهید و از کسی ترسی نداشته باشید؛ چون آن ذاتی که باید از او بترسیم » ارحم الراحمین«است. اگر این حس را نسبت به الله متعال دارید که چه بهتر و اگر نداشتید به دنبال راه چاره باشید. خدا را حس کردن یعنی او را در لحظه به لحظه زندگیت حاضر و ناظر بدانی. تنها به شعار دادن نیست؛ بلکه باید قلبمان هم از یادش به تپش بیافتد. حس خدا چیز ظاهری نیست و یا اینکه مختص به زمان مشخص باشد مثل: نماز. بلکه باید چنان باوری داشته باشیم که خدا لحظه ی هم از کنار ما نمی رود و ما به احترامش همواره کار احسن انجام می دهیم و یک مؤمن واقعی باید به این فکر کند که خیلی چیزها سبب می شوند تا نسبت به خدا حسی داشته باشیم. یکی از آنها این که خدا حتی بدترین بنده اش را هم رها نمی کند و خوشا به سعادت کسانی که قدر مهربانی پروردگار شان را می دانند.
بنده در مقابل خدای هستی، خیلی پستی دارد اما خدا با این بزرگی اش همواره به سخنان بنده اش گوش می دهد. بنده ی خدا را حس می کند که خدا را عاشقانه دوست بدارد و خالصانه به عبادتش بپردازد و به این باور باشد که الله متعال از نیت قلبی او هم با خبر است. و بنده ی خدا را حس می کند که از رحمت خدا نا امید نباشد و فقط بخاطر او از گناه فاصله بگیرد طوری که به این باور باشد که خدا منتظر است تا که بنده به خاطر او از گناه فاصله می گیرد. حس خدا یعنی این که درکش کنی و این که اگر به سوی گناه بروی او خشمگین می شود و اگر بسوی راه هدایت و مستقیم بروی خوشحال می شود. نباید این کار را حقیری بشماریم که باعث خوشحالی ذاتی به این بزرگی می شویم.
کسی که خدا را حس می کند در نمازش خاشع است و احساس می کند در حال گفتگو با پروردگارش می باشد. اگر خدا را حس کنی خوشبخترین آدم دنیا خواهی بود و لو که از نعمت های زیادی محروم باشی. و اگر یاد خدا و عشق خدا در دلت باشد، نیازی به هیچ چیز نداری؛ چون حس خداوندی انرژی است برای زنده ماندن، غذایست برای روح، آرامش ابدیست برای قلب. اگر حس با او بودن را در هر لحظه زندگیت تجربه کنی، هیچگاه از آن خسته نمی شوی. خدا را حس کردن یعنی نگاه عمیقی به طرف آنچه خلق کرده؛ چون همه آن ها دلیلی برای وجود خداست.

گاهنامه اسراء شماره اول

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا