نامه‌ای به خواهر مسلمانم!

نویسنده: محمدمحمود عبدالخالق
ترجمه از عربی با دخل و تصرف: ایوب پـــوزش

زن در این روزگار می‌تواند نقش اساسی در اصلاح یا به فساد کشاندن جامعه داشته باشد. بدخواهان امت اسلامی بر همین اساس می‌خواهند زن مسلمان را با خود همراه کنند. هدف آنان فریب وی و وارونه جلوه دادن مسائل دین برای او است. آنان حجاب را که فریضه‌ی الهی است نشانه‌ی تندروی قلمداد می‌کنند. بی حجابی را نشانه‌ی تمدن، آزادی و حضور مستمر در جامعه می‌دانند. حضور او را در خانه، به شیوه‌ای که فقط برای انجام کار بیرون برود، نشانه‌ی اجبار و تسلط بر او و خروج از خانه و در ارتباط بودن با مردان دیگر را بدون اجازه‌ی همسر نشانه‌ی پیشرفت و آزادی زن می‌دانند.

همه چیز را در چشم زن وارونه جلوه می‌دهند؛ به گونه ای که حلال را حرام و حرام را حلال می‌نمایانند. برای تحقق این اهداف، فرزندان خودمان را که با زبان ما صحبت می‌کنند برگزیده‌اند تا کار تخریبی خود را در خلال بیان بعضی مسائل انجام دهند. لذا امروز زنان و مردانی را می‌بینیم که شب و روز در مورد حق زن و ظلم اسلام به او صحبت می‌کنند. بی‌خبر از حقوق مسلّمی که اسلام در قرن هفتم میلادی برای زن مشخص کرد؛ زمانی که تمدن های بزرگ مثل ایران، یونان و چین زن را موجودی پست و حقیر می‌نامیدند. در چنان برهه‌ای، اسلام ندای برابری زن و مرد و ادای حقوق مسلم زن را از طرف مردان اعلام کرد.letter1

جنبش‌هایی از داخل جامعه و به نام احقاق حقوق زن و در واقع برای ترویج بی‌بندوباری دست‌به‌کار شده‌اند، می‌خواهند عفت، اخلاق و کرامت، به کلی از میان مسلمانان رخت بربندد. می‌خواهند زن را به دورانی بازگردانند که تنها وسیله‌ی ارضای شهوت و خدمت به مردان بود و بس. این نکته جالب و بجاست که یک نفر می‌گوید:«باز کردن در از داخل ساده تر از باز کردن آن ازخارج است.» آری؛ اینان از داخل مشغول فرو ریختن نظام اخلاقی و اجتماعی هستند و زن را به سوی فساد و بی بند و باری سوق می‌دهند.

دید گاه‌های الحادی و ضد اسلامی برای نابودی اسلام و ازبین بردن شخصیت مسلمان، از وسایل مختلفی استفاده می‌کنند که یکی از آن‌ها زن مسلمان است. اگر زنان مسلمان در این گفته‌ها شک دارند به جملات زیر توجه کنند که از زبان این افراد نقل شده است.

یکی از آنان می‌گوید:«وضع شرق ثبات پیدا نمی‌کند مگر زمانی که حجاب زن را برداریم و با آن قرآن را بپوشانیم.»

دیگری می‌گوید:«راهی کوتاه‌تر و بهتر از خروج زن از خانه در حالت بی‌حجابی، برای نابودی اسلام وجود ندارد.»
محمدطلعت‌حرب‌پاشا در کتاب «المرأة و الحجاب» می‌گوید:«بی حجابی و اختلاط زن و مرد آرزوی دیرینه‌ی غرب برای تحقق اهدافش در عالم اسلامی است.»

غرب امروز، زن را بهترین وسیله برای تحق اهداف شوم خود می‌داند و می‌خواهد او را با عریان کردن و به بازی گرفتن عواطف و احساساتش وسیله‌ی تحریک شهوات قرار دهد. زن مسلمان باید مواظب باشد و ارزش و منزلت خود را بداند. او عزیز تر از آن است که وسیله تبلیغ کالا یا تحریک شهوت مردان قرار گیرد. او عزیزترین مخلوق خداست و به یاری خدا با فریب دیگران خود را به ذلت نمی‌کشاند.

زن در اسلام ملکه است. جایگاهی که اسلام به زن عطا کرده، از یک طرف دیگران را به حسادت واداشته است و از طرف دیگر باعث شده بسیاری از زنان غیر مسلمان به خاطر شخصیتی که اسلام برای زن قایل شده است، مسلمان شوند. زن در غرب بازیچه‌ای بیش نیست. به شکل‌های گوناگون او را اذیت و آذار می‌دهند که گاهی به جان می‌آید و کارهایی انجام می‌دهد که در تصور انسان هم نمی‌گنجد از جمله یک زن غربی است که سی سال سن دارد آگاهانه سر دو فرزند دختر خود را می‌بُــرد. وقتی دلیل این کار را از او می‌پرسند در جواب می‌گوید:من نمی خواستم فرزندانم عذابی را تحمل کنند که من دارم تحمل می‌کنم. من گرفتار شوهر و پدری هستم که دائما خمارند. بیش از حد و اندازه من را اذیت و آزار می‌دهند.

دکتر محمدعبدالعلیم‌مرسی می‌گوید:«هیچ دینی تا به امروز به اندازه‌ی اسلام به زن توجه نکرده است. تاریخ تمدن‌ بشری، تمدنی مانند اسلام به خود ندیده که درباره‌ی زن و مرد با عدالت برخورد کند و به هر دو با یک چشم نگاه کند. مرد هیچ برتری بر زن ندارد بلکه بنا به فرموده‌ی پیامبراکرم(صلى الله علیه وسلم):«إنما النساء شقائق الرجال».
بشر طرزی‌الحسینی ازعلما‌ی بزرگ ترکستان می‌گوید:«به اعتراف همه‌ی تاریخ‌نگاران، زن در جامعه‌ی عربستان قبل از اسلام خیلی بی ارزش و حقیر بود تا جایی که بدشان می‌آمد به او انسان بگویند. عمر(رضی الله عنه) می‌گوید:«به خدا قسم ما در دوران جاهلیت برای زن هیچ ارزشی قایل نبودیم تا این که خداوند آن چه لازم بود در مورد آنان نازل کرد.» پس از نزول قرآن و در سایه‌ی تعالیم اسلام، جایگاه اصلی زن را به عنوان یک انسان برابر با مرد تثبیت شد. امید که آن را قدر بداند.

ویل‌دورانت در کتاب”تاریخ تمدن” می‌گوید:«اسلام جایگاه زن را در کشور های عربی بالا برد؛ به شیوه‌ای که هیچ گونه احساس حقارتی در اجرای فرمان همسرشان نمی کنند.»

اسلام در مسائل قضایی، استقلال مالی، کارحلال، تصرف در دارایی بین زن و مرد فرقی قایل نشده است “وَآتُوا النِّسَاءَ صَدُقَاتِهِنَّ نِحْلَةً فَإِنْ طِبْنَ لَکُمْ عَنْ شَیْءٍ مِنْهُ نَفْساً فَکُلُوهُ هَنِیئاً مَرِیئاً”(نساء-۴) “وَلا تَتَمَنَّوْا مَا فَضَّلَ اللَّهُ بِهِ بَعْضَکُمْ عَلَى بَعْضٍ لِلرِّجَالِ نَصِیبٌ مِمَّا اکْتَسَبُوا وَلِلنِّسَاءِ نَصِیبٌ مِمَّا اکْتَسَبْنَ وَاسْأَلُوا اللَّهَ مِنْ فَضْلِهِ إِنَّ اللَّهَ کَانَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیماً”(نساء-۳۲) همان‌گونه که مرد می‌تواند در مال و دارایی خود دخل و تصرف کند زن هم می‌تواند دخل و تصرف کند. اگر امروز غیر از این را مشاهده می‌کنیم اشکال از مسلمانان است که قانون اسلام را اجرا نمی‌کنند و بر اساس هوی و هوس خود عمل می‌کنند. قرآن این را می‌گوید اما مسلمانان توان اجرای فرامین اسلامی را به دلیل وجود رسوبات اندیشه‌ی جاهلیت در بعضی زمینه‌ها، از جمله زنان، ندارند.

حرف برای گفتن زیاد است اما مهم این است که خواهر مسلمان بداند در اسلام جایگاه ویژه‌ای برای او در نظر گرفته شده است و امت اسلامی نیازمند بازگشت آگاهانه‌ی او به دین، اطاعت از خدا و کسب جایگاه حقیقی خود در پرورش جامعه‌ی اسلامی و برگرداندن عزت امت اسلامی است. امروز مهم‌ترین وظیفه زنان و مردان غیرتمند مسلمان این است مفاهیم غلط پیرامون اسلام را تصحیح کنند و حقیقت اسلام را برای مردم بیان کنند؛ مردم را به قرآن و سنت و عمل به فرامین آنها دعوت کنند.

خواهران مسلمان! امروز مسلمانان در وضع خیلی بدی قرار دارند و دشمنان با تمام قدرت برای نابودی اسلام یا تسلط بر آن تلاش می‌کنند. از شما می‌خواهم صادقانه و با گفتار و کردار به سوی اسلام برگردید تا در ردیف مسلمانان مؤمن صادقی قرار گیرید که در عمل به عهد و پیمان خود با خدا صادق هستند.

«خداوندا! همه‌ی ما را در پناه خود حفظ کن»

مـــآخـــــذ:
۱- کتاب “الإسلام ومکانة المرأة”-دکتر محمدعبدالعلیم مرسی.
۲- کتاب “صفحات مشرقات من حیاة الصحابیات”-دکتر محمدطلعت عفیفی.

باسپاس از پایگاه اطلاع رسانی اصلاح

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا