پیام استاد مسعوده جامی به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان

ماه رمضان برهمگان مبارک باد

{قُلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَلِكَ فَلْيَفْرَحُوا هُوَ خَيْرٌ مِمَّا يَجْمَعُونَ} [يونس: ۵۸]
(بگو: به فضل و رحمت خدا – به همين {نه چيز ديگري} – بايد مردمان شادمان شوند. اين بهتر از چيزهائي است كه {از حطام دنيا }گرد مي‌آورند).
در این آیه الله متعال به صراحت مؤمنان را متوجه یکی از معیارهای واضح ایمانی می‌گرداند و حقیقتی از حقیقت‌های پنهان از دید مادیگرایی را بیان می‌کند. حقیقتی که در سیستم جهان آفرینش از سوی خالق آن جابجا شده و رد و انکار و نادیده انگاشتن آن چیزی جز حماقت و سردرگمی و بدبختی نخواهد بود.
بنا بر این رهنمود الهی سود و فایده‌ای که انسان عاقل باید از آن مسرور باشد انجام کاری و به دست آوردن نعمتی است که فضل و رحمت الله را با خود دارد. حتی اگر به ظاهر هیچ منفعت مادی در آن به نظر نیاید، چنین کاری بهتر و مایة سرور بیشتری است برای انسان عاقل، از تمام دست‌آوردهای دنیوی و نعمت‌ها و رفاه مادی.
و اینک رمضان آمده، ماهی که اگر چه در ظاهر ترک غریزه‌های طبیعی را خواهان است، اما سرشار گشته از فضل و رحمت پروردگار. و همان است که مؤمنان با شوق به انتظارش هستند و با ولع از لحظاتش لذت می‌برند. ماهی که الله به برکت نزول قرآنش روزه را بر مؤمنان فرض گردانید و در آن شبی است که از هزار ماه بهتر است و هر عبادتی چندین و چند برابر ایام دیگر سال پاداش دارد…
و اما رمضان امسال، در سایة تحولی که ارادة الهی قصد تکان بشریت را داشته، و با یکی از کوچک‌ترین و ضعیف‌ترین سربازانش تمام بشر را با همة کَر و فَرش به زانو درآورده، روزة ما نیز با ایمانی یقینی باید همراه باشد. امسال به گونه‌ای دیگر نیت روزه خواهیم کرد و در سحرگاهان وقتی دست دعا به درگاه او تعالی بالا می‌کنیم به گونه‌ای دیگر در خواست خواهیم کرد و لحظه‌ای که سر به سجده برایش می‌گذاریم طور دیگری عبادتش خواهیم کرد. احساس قدرتمند بودن خالق و ضعف و ناتوانی مخلوق بیش از هر وقت دیگری حاکم افکارمان است و این همان چیزی است که می‌تواند سبب قبول دعاهامان گردد…
باید بهترین مردم بود. شخصی بیابان گرد نزد رسول‌الله‌صلی‌الله‌علیه‌وسلم آمد و گفت: بهترین فرد چه کسی است؟ فرمودند: کسی که با جان و مالش در راه خدا جهاد کند، و کسی که به دره‌ای از دره‌ها پناه ببرد و در آنجا عبادت خدایش را بکند و شر خویش را از دیگران دور دارد.(بخاری)
و امروز خانه‌هامان همانند دره‌ای از دره‌ها است که باید در آن قرار گیریم و عبادت الله را بکنیم تا شرمان که همان احتمال انتقال و شیوع بیشتر بیماری است را از مردم به دور داریم و این است که بهترین مردم خواهیم بود.
پس با عبادات متنوع در حریم خانه در جستجوی فضل و رحمت پروردگار خواهیم بود و ان‌شاء‌الله با بهبود کیفیت عبادات خویش نعمت رمضان که تحفة الهی برای انسان است را قدر دان شده و خواستة یک صدای‌مان از الله، رحم بر بشر و بهبود اوضاع اسفبار انسانیت خواهد بود.
استاد مسعوده جامی
مسئول عمومی بخش خواهران جمعیت اصلاح

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا