حجاب مقام زن را پايين نه، بلكه بالا مى برد

حجاب مقام زن را پايين نه، بلكه بالا مى برد حجاب4

نویسنده: داکتر عبدالکریم ذاکر نایک
مترجم: غلام سنائی غزنوی

مطبوعا ت کفری هميشه بالاى موقف زن در اسلام تجاوز مى نمايند، طوريکه اکثريت آنها به اين باور اند که حجاب يک نمونه مطیع سازی و تحت کنترول در آوردن زنان در قانون اسلام است.
قبل از اينکه علت لزوم حجاب را از نگاه ديني مورد بحث قرار دهيم اجازه بدهيد تا موقف زن را در جوامع قبل از اسلام مورد مطالعه قرار دهيم.
در زمانهای گذشته زنان برای مقاصد و غرايز شهواني مورد استفاده قرار ميگرفتند. مثالهای روشن تاريخی موجود است که موقف زنان را در تمدنهای گذشته بسيار پائين نشان میدهد که زنان حتی از وقار و عزت اندكي هم برخوردار نبودند. در ذیل مختصراً چند تمدن را مورد مطالعه قرار میدهیم.

الف- تمدن بابلی

به اساس قانون بابلي زنان از همه حقوق انساني محروم بودند، طور مثال اگر مردی زني را به قتل میرساند بجای اینکه خودش مجازات شود خانمش را میکشتند.

ب- تمدن یونانی

طوريکه تمدن یونان مجللترین تمدنهای قدیمی گفته میشود در این تمدن با شکوه، زن از همه حقوق محروم بوده و به او به چشم حقارت دیده ميشد، در اساطیر یونان زنی تخيلی موسوم به پندورا عامل عمده تمام بدبختی های انسانی خوانده شده اند.
یونانی ها زن را انسان فرعی و درجه دوم نسبت به مردها تلقی مینمودند، چون یونانی ها دارای ضمیر ضعیف بودند و در انحرافات اخلاقی، جنسی غرق بودند بناً فحشأ به یک نوع پیشه عادی در همه طبقات جامعه یونانی مبدل گرديده بود.

ج-تمدن رومی

این تمدن در اوج شکوه و جلالش در حالتی قرار داشت که یک مرد حتی حق داشت جان خانمش را بیگیرد و او را به قتل برساند، فحشأ و برهنگی کار بسيار معمولی در تمدن رومی بود.

د- تمدن مصری

مصری ها زنان را زیان آور، مضر و نشانه شيطان تلقی میکردند.

هه-عربهای قبل از اسلام

قبل از ظهور اسلام در جوامع عربی، عربها زنان را تا اندازه به دیده حقارت میدند که بعد از تولد طفل مؤنث اکثراً آنها را زنده به گور میکردند.
در حقیقت این اسلام است که موقف زنان را بالا برده و از زنان توقع دارد تا موقف و عزت خود را در جامعه شناخته وآنرا حفظ نمایند.

حجاب برای مردها

اغلباً مردم حجاب را در زمینه زنان مورد بحث قرار میدهند در حالیکه خداوند (ج) در قرآن کریم حجاب را قبل از زنان نخست برای مردها ذکر کرده است چنانچه خداوند (ج) در قرآن کریم سوره النور آیه ۳۰ میفرمایند:
قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ
ترجمه:
به مردان مؤمن بگو که چشمان خویش را ببندند و شرمگاه های خود را نگهدارند، این برایشان پاکیزه تر است زیرا خدا(ج) به کارهای که میکنند آگاه است.

حجاب برای زنان

به تعقیب آیه فوق آیه دیگر سوره النور راجع به حجاب زنان چنین بیان میکند:
وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ…
ترجمه:
و به زنان مؤمن بگو که چشمان خویش را ببندند و شرمگاه ها خود را نگهدارند و زینت های خود را جز آن مقدار که پیدا است ظاهر نکنند و (اطراف) روسرى‏هاى خود را بر سينه خود افكنند (تا گردن و سينه با آن پوشانده شود) و زینتهای خود را آشکار نکنند جز برای شوهران، پدران…{الاآخر}
حجاب برعلاوه پوشیدن لباس روش و رفتارهای دیگری نیز در بر دارد، همراه با حجاب لباس، ما باید حجاب چشمان، حجاب قلب، حجاب فکر و اندیشه و حجاب قصد و اراده را نيز مراعات نماييم. وهمچنان حجاب شامل طرز رفتار، سخن گفتن، سلوک و غیره میباشد.

حجاب از مزاحمت و آزار جلوگیری میکند:

دلیل اينكه چرا حجاب برای زنان توصیه شده در آیه ۵۹ سوره الاحزاب چینن بیان گردیده است:
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا
ترجمه:
ای پیامبر، به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که چادر خود را، به خود فروپوشند این مناسب تر است ، تا شناخته شوند و مورد آزار واقع نگردند و خداوند(ج) آمرزنده و مهربان است.
به اساس فرموده قرآن کریم حجاب برای زنان به خاطری توصیه شده تا که آنها با عفت و آبرو شناخته شوند و حقوق شان پایمال نگردیده و از هرنوع ازار و مزاحمت در آمان باشند.

مثال خواهران دوگانه:

تصور کنید دو خواهر دوگانه که هردو شان به طور مساوی مقبول و در مسیر جاده در حال حرکت هستند، یکی از آنها به حجاب اسلامی مزین بوده همه وجودش پوشیده است بدون روی و دستها تا به اندازه بند که در حجاب شامل نبوده، و خواهر دیگر لباس غربی پوشیده مثلا دامن کوتاه و یا نیکر دارد که اکثریت وجودش نمایان میباشد، در دور و برشان جوانان ولگرد یا به اصطلاح کوچه گشت که منتظر شکار میباشند ایستاد استند تا کدام دختر را اذیت کند، این ولگرد کدام شان را ازار خواهد داد؟ دختر با حجاب و لباس اسلامی و یا دختر دامن کوتا با لباس غربی؟ بدون شک طبعاً او دختر دامن کوتا با لباس غربی را ازار خواهد داد، پوشیدن لباس غربی در واقعیت یک نوع دعوت جنس مخالف برای ازار دادن و مزاحمت میباشد.
پس باید بدون شک قبول کنیم که قرآن کریم این هدایت کننده بشریت راست گفته که حجاب زنان را از آزار واذیت نجات میدهد.

اعدام یا جزأ قتل برای متجاوزین جنسی:

به اساس شریعیت اسلامی مرد متهم به تجاوز جنسی بالای زن باید عدام گردد. بسیاری از مردمان به خصوص کفار را این امر متحیر کردند، حتی تعدادی میگویند که اسلام دین ظلم و بربریت بوده! شخص خودم یک سوال ساده از صدها مرد غیرمسلمان کردم و آن طوری است که فرض کنید خدا ناخواسته یک کسی بالای زن، خواهر و یا مادر شما تجاوز جنسی نماید متجاوز پیش شما حاضر شده تا شما قضاوت کنید. شما به او چه نوع جزا خواهید داد؟ جواب همه شان طوری بود که آنها او را خواهند کشت، تعدادی حتی جواب دادن که آنها مرد متجاوز را تا اندازه لت خواهند کرد که زیر شکنجه بمیرد. پس من برایشان گفتم که اگر کسی این چنین کار را در حق زن، خواهر و یا مادر شما انجام دهد شما او را میکشید، و اگر عین قضیه بالای زن، خواهر ویا مادر کسی دیگری تکرار شود پس آیا کشتن متجاوز، ظلم و بربریت است! چرا در اینجا دو نوع ستندرد و قانون موجود باشد که متجاوز زن، خواهر و یا مادر شما باید کشته شود و از کسی دیگری مورد تحسین قرارگیرد.

جوامع غربی به دروغ ادعا میکنند که موقف زنان را بلند بردند:

سخنان غربی ها درمورد آزادی زنان چیزی بیشتر جز تغیر شکل سوۀ استفاده از وجود آنها، تنزیل دادن روحیه شان و از بین بردن احترام و افتخار شان نمیباشد. غربی ها ادعا میکنند که موقف زنان را بلند بردند، اما برعکس موقف همه جانبه زنان را تا اندازه همخوابه، یار و پروانه های جامعه که فقط وسیله خوش گذرانی بازی کنان و مارکيت های جنسی هستند پایمال کردند که این همه بی عزتی زن غربی در پشت شیشه های رنگه هنر و فرهنگ شان مخفی شده است.

بیشترین تجاوزهای جنسی در ایالات متحده امریکا صورت میگيرد:

ایالات متحده امریکا که از پيشرفته ترین کشورهای جهان شمرده میشود، دارای بیشترین تعداد تجاوز های جنسی در جهان نیز میباشد. به اساس یک گزارش FBI در سال ۱۹۹۰ به طور اوسط روزانه ۱۷۵۶ مورد تجاوز جنسی در این کشور صورت میگرفت. بعدا در یک گزارش دیگر گفته شده بود که روزانه به طور اوسط ۱۹۰۰ مورد تجاوز جنسی در این کشور ثبت شده است که سال این گزارش ذکر نشده بود که شاید سال ۱۹۹۲ یا ۱۹۹۳ بوده ممکن در سال های بعدی این کشور هنوز هم خشن و گستاخ شده باشد.
اگر شما یک منظرۀ را در ایالات متحده امریکا در نظر بگرید که در آن حجاب اسلامی مراعات شده باشد، دراین صورت خواهید دید که اگر یک مرد به کدام زن نگاه کند و کدام فکر بی شرمی و خراب در ذهنش خطور کند فوراً از نگاه کردن بد منصرف میشود چون میداند که این زن مسلمان است و از بی شرمی و فحشأ نفرت میکند. هر زنی که حجاب کرده باشد یا بعبارت دیگر تمام بدنش را پنهان کرده باشد در اینصورت اگر کسی بالای او تجاوز جنسی نماید به جزا مرگ محکوم میشود. حالا من از شما سوال میکنم که آیا در چنین منظره و حالت تعداد جرایم تجاوز جنسی زیاد خواهد شد، به همین اندازه باقی خواهد ماند و یا کاهش خواهد کرد.

تطبیق شریعیت اسلامی جرایم تجاوزجنسی را کاهش خواهد داد:

طبعاً همینکه شریعیت اسلامی در یک جامعه تطبیق شود حتماً نتایج مثبت را در بر خواهد داشت، اگر شریعت اسلامی در هر نقطه جهان تطبیق شود چه امریکا، اروپا و یا هر جاه دیگر باشد آن جامعه به راحتی نفس خواهد کشید. پس در اخیر یکبار دیگر باید گفت که:
حجا ب موقف زن را تنزیل نمیدهد بلکه موقف زن را بلند میبرد و عفت و عصمت زن را حفظ میکند.
——

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید از برچسب ها و ویژگی های HTML هم استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا